رسانه؛ ابزار انتقال محتوا

رسانه؛ ابزار انتقال محتوا

تمدن جدید با واژه‌ای به نام «رسانه» پیوند خورده است. اما رسانه چیست و چه می‌کند؟ رسانه در معنای عام و مفهوم کلی وسیله‌ای است که پیام یا مجموعه‌ای از افکار را منتقل می‌کند. اگر در گذشته‌ای نه‌چندان دور این وسایل و ابزار به مطبوعات و نشریات کاغذی و چاپی خلاصه می‌شد، امروز رسانه گستره‌ای از ابزار مدرن و فناوری‌های روزآمد را در برمی‌گیرد که نه تنها در جوامع محدود و محلی بلکه در سراسر جهان حوزه‌های مختلف را درنوردیده است. هر چند در همین زمان نیز نشریات چاپی همچنان کارکرد خود را دارند، اما فناوری‌های مبتنی بر امواج ماهواره و به طریق اولی اینترنت، کارکرد و تاثیرگذاری رسانه را آنچنان وسیع کرده‌اند که اگر روزی یکی از شهروندان هزاره جدید بدون استفاده از این ابزار روز را شب کند گویی شهروند این جهان نیست.
با این وجود رسانه به عنوان ابزاری قدرتمند همچون تیغی دولبه عمل می‌کند. هرچند ماهیت رسانه باید افزایش آگاهی و ترویج‌دهنده آزادی‌ها باشد اما استفاده غیرتخصصی، مغرضانه و ناآگاهانه از رسانه می‌تواند نتیجه‌ای کاملا عکس داشته باشد. به عبارت دیگر دانش رسانه و ارتباطات همچون دیگر حوزه‌های دانشی، تخصص و حرفه‌ای است که باید با نظر متخصصان و مشورت کارآزمودگان این حوزه به‌کار گرفته شود تا نتیجه مطلوب از آن حاصل شود. اگر استفاده‌های مغرضانه از رسانه را به‌کناری بگذاریم، در زمینه استفاده ناآگاهانه و غیرتخصصی از رسانه می‌توان مثال‌های فراوانی را یافت که رسانه به‌جای نقش تسهیل‌کننده و آگاهی‌بخش نقشی مخرب یافته است. این نقش مخرب رسانه در حوزه اقتصاد و کسب‌کار نیز قابل استناد است و همان‌گونه که استفاده هوشمندانه و تخصصی از ابزارهای رسانه‌ای باعث تعالی و توسعه کسب‌وکارها شده‌اند، در مقابل استفاده غیرتخصصی توانسته‌اند حتی یک برند را به ورطه نابودی بکشانند. بنابراین امروز دانشی به‌عنوان سواد رسانه‌ای (Media Literacy) می‌کوشد رژیم مناسب رسانه‌ای را برای شهروندان، گروه‌های اجتماعی و فعالیت‌های اقتصادی درنظر گیرد.
کارشناسان و پژوهشگران «امیدگستر» با فراراه قرار دادن اصول بنیادی دانش رسانه و ارتباطات و همچنین استفاده از داده‌های روزآمد سواد رسانه‌ای این قابلیت را دارند تا بهترین و مفیدترین رژیم رسانه‌ای را برای کسب‌وکار و توسعه برند شما طراحی و ارائه کنند.

• طراحی، مشاوره و اجرای کمپین‌های رسانه‌ای با توجه به نوع و ماهیت کسب‌وکار و برند
• مشاوره تخصصی رسانه به مدیران، کارآفرینان، شخصیت‌ها و فعالان اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی
• طراحی،تولیدوانتشارمحصولات رسانه‌ای چاپی و آنلاین بهمنظورمعرفیبهترکالاهاوخدماتوارتباطمستمربامشتریانوذی‌نفعان (بولتن، مجلات، وب‌سایت اینترنتی، نرم‌افزارهای تلفن همراه و…)
• طراحی، تولید و انتشار محصولات رسانه‌ای دیداری و شنیداری (پادکست، ویدئوکست، موشن گرافیک و…)
• طراحی و مدیریت پایگاه‌های خبری اینترنتی به‌صورت اختصاصی و تخصصی به‌منظور جریان‌سازی خبری در زمینه فعالیت برندها، سازمان‌ها و بنگاه‌های اقتصادی
• طراحیبانکاطلاعاتوشبکهارتباطباخبرنگارانومدیرانرسانه‌ای به منظور تسهیل ارتباط با نمایندگان افکار عمومی
• پژوهش در حوزه رسانه‌ها و ارائه نتایج پژوهشی و آماری به‌منظور ارائه راهکار در زمینه توسعه کسب‌وکار و برند
• طراحی و تولید نرم‌افزارهای اختصاصی (App) آموزشی، کاربردی و خدماتی
• برگزاریتورهایرسانه‌ایدرسازمان‌ها،شرکت‌هاونهادهاباحضورخبرنگارانتخصصی و مدیران رسانه‌ها به عنوان نمایندگان افکار عمومی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *