ارتباطات تجاری

ارتباطات تجاری

دنیای امروز شاهد چرخش‌ دیدگاه‌ها درباره کسب و کار و موفقیت در اقتصاد است. اگر تا چند سال گذشته «سرمایه» و «تبلیغات» حرف اول را در پیشرفت کسب‌وکار می‌زدند، امروز «سرمایه انسانی» و «ارتباطات» دو رکن اساسی در این عرصه هستند. صاحبنظران کسب‌وکار و اقتصاد آزاد، ایجاد روابطی باز، سازنده و مستحکم در درون وبیرون یک تشکیلات تجاری را مهم‌ترین رکن موفقیت در تجارت می‌دانند و به همین دلیل موضوع «ارتباطات تجاری» در اکثریت قریب به اتفاق برندهای برتر و شناخته شده جهان پایه اصلی و استراتژیک آنها در طراحی برنامه‌هایشان شده است. کافی‌ست نگاهی به فهرست برنامه‌ها و بودجه‌بندی ۱۰۰ برند برتر جهان بیاندازیم تا دریابیم موضوع «ارتباطات تجاری» تا چه اندازه برای رونق کسب‌وکار و توسعه آنها حیاتی است.
اما ارتباطات تجاری چیست و چگونهمی‌توانیکرابطهتجاریموفقایجادکرد؟ در یک جمله می‌توان گفت ارتباطات تجاری یعنی: «جمع‌کردن دوستان بیشتر و تلاش برای ایجاد وفاداری.» به عبارت دیگر ارتباط تجاری بر این نکته تمرکز می‌کند که شما از طریق ایجاد رابطه‌ای مستمر و پاسخگو، بتوانید مشتریان خود را به دوستان وفادار تبدیل کنید و به‌جای آنکه در برابر آنها متکلم‌وحده باشید، راه‌هایی را ایجاد کنید که آنها بتوانند نظرات و دیدگاه‌های خود را درباره محصول یا خدمتی که شما به آنها ارائه می‌کنید، با شما و کارکنان سازمان‌تان در میان بگذارند. ایجاد این رابطه سخت، زمان‌بر و نیازمند تجربه و تخصص است، اما کارشناسان «امید گستر»‌به شما کمک می‌کنند تا با به‌کارگیری مناسب‌ترین روش و ابزار در کمترین زمان به چنین ارتباطی دست یابید.

• تدوین استراتژی ارتباطی بر اساس نیازها، جایگاه و فضای رقابتی محصولات و خدمات
• طراحی و بازآفرینی ساختار روابط‌عمومی شرکت‌ها، سازمان‌ها و بنگاه‌های اقتصادی و بهبود عملکرد آنها از طریق ابزارهای ارتباطی مدرن
• بسترسازی سازمانی «ارتباطات تجاری» از طریق آموزش کارکنان و مدیران سازمان‌ها و شرکت‌ها
• جریان‌سازی ومدیریت خبری ازطریق رسانه‌هاهم چون خبرگزاری‌ها،روزنامه‌های کثیرالانتشار و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی
• پایش مداوم رسانه‌های مکتوب، مجازی، دیداری و شنیداری و استخراج آمار و اطلاعات اخبار شرکت‌ها و سازمان‌ها و اخبار مرتبط با فعالیت‌های برند
• بازآفرینی و بهبود عملکرد وب‌سایت‌های سازمانی از طریق ایجاد بخش تعاملی وب‌سایت‌ها و همچنین مدیریت و پاسخگویی به نظرات کاربران وب‌سایت
• افزایش بازدیدکنندگان وب‌سایت اختصاصی شرکت‌ها،سازمان‌هاوشخصیت‌ها به‌وسیله راهکارهای اختصاصی و ترفندهای (Search Engine Optimization (SEO
• مدیریت فضای اختصاصی شرکت‌ها و سازمان‌ها درشبکه‌های اجتماعی اینترنتی همچون اینستاگرام، تلگرام، لینکداین و…
• برگزاری تورهای بازدید مشتریان ازمحل سازمان وتورهای تفریحی کارکنان
• مستندسازی اطلاعات و دیدگاه‌های جمع‌آوری‌شده درنمایشگاه‌ها و ارایه گزارش ازنحوه حضور برند در رویدادهای تجاری
• طراحی وب رنامه‌ریزی به‌ منظور حمایت از فعالیت‌های علمی،فرهنگی،هنری،اجتماعی و خیریه به‌منظور ایجاد و تثبیت «مسوولیت اجتماعی» برند
• طراحی و راه‌اندازی سیستم اختصاصی (Customer Relationship Management (CRM
• نکوداشت رویدادهای ویژه سازمان همچون سالگرد تاسیس،تولد وازدواج کارکنان و…

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *