تولید محتوا

تولید محتوا

تولید محتوا در رسانه به اندازه تولید محصول در یک شرکت دارای اهمیت است. اگر به اهمیت این موضوع بیاندیشیم و دریابیم که برگ برنده یک رسانه برای اطلاع‌رسانی «تولید محتوای اختصاصی» است، آنگاه می‌توانیم جایگاه رسانه خود را ارتقاء دهیم. رسانه در دیدی گسترده، علاوه بر روزنامه، تلویزیون و وب‌سایت‌های خبری، می‌تواند یک فیلم سینمایی، آلبوم موسیقی، کاتالوگ‌های داخلی شرکت، بنرهای تجاری، تریبون‌های سخنرانی، کانال‌ها و صفحات اجتماعی و حتی بخشی از شایعات جامعه را نیز دربرگیرد اما برای بهره‌برداری از رسانه باید از تمام موارد یاد شده به عنوان فرم یاد کرد و تولید محتوا را خوراک این فرم‌ها برشمرد.
تصور دنیایی بدون واژه و خالی از محتوا، بی‌معنی است و فرم‌ها هر قدر هم زیبا باشند برای آراستن محتوا ایجاد شده‌اند و فرم به تنهایی فاقد معناست. این روزها نبض اقتصاد و کسب‌وکار در دست شرکت‌هایی است که با هوشمندی به تولید محتوا برای رسانه‌های خبری و تبلیغاتی خود می‌پردازند. این مسئله حتی از چشم ربات‌های موتور جست‌و‌جوگر گوگل نیز پنهان نمانده است و هنگام جست‌و‌جوی یک واژه، سایتی را به مخاطب معرفی می‌کند که برای نخستین بار مطلب مرتبط با آن واژه را منتشر کرده باشد. تولید محتوای اختصاصی برای ارائه خدمات و فعالیت‌های رسانه‌ای، تجاری، خدماتی، تبلیغاتی، فرهنگی و… را می‌توان در چندین سطح و حوزه طبقه‌بندی کرد که کارشناسان این حوزه در «امیدگستر» نسبت به طراحی و اجرای آنها در کنار شماست.

• تشکیل «ستاد خبری» برای پوشش رویدادها به کمک گروه اختصاصی خبری و تصویری به منظور تولید محتوا از فعالیت‌های شرکت‌ها و سازمان‌ها
• طراحی، تولید و انتشار خبرنامه، بولتن و نشریه اختصاصی به منظور معرفی بهتر کالاها و خدمات و ارتباط مستمر با مشتریان و ذی‌نفعان
• مستندسازی تصویری و مولتی‌مدیا از فعالیت‌ها، محصولات و خدمات شرکت‌ها و سازمان‌ها
• تولید خبر، گزارش، مصاحبه، یادداشت، گزارش تصویری و اینفوگرافیک از فعالیت‌ها، محصولات و خدمات شرکت‌ها، سازمان‌ها و شخصیت‌ها
• تدوین، تولید و انتشار کتاب‌های «تاریخ شفاهی» و «حکایت برند» از تاریخچه و فعالیت‌های برندها و سازمان‌ها
• تولید، تدوین و انتشار کتاب‌های گزارش عملکرد و کارنامه سالیانه سازمان‌های دولتی، عمومی و خصوصی
• نگارش فیلمنامه مستند و داستانی بر مبنای راهبردها، عملکرد و فعالیت‌های سازمان‌ها، نهادها و بنگاه‌ها
• تولید و نگارش متن سخنرانی مدیران و شخصیت‌ها برای ارائه در همایش‌ها، سمینارها و مراسم رسمی
• تولید محتوای اختصاصی شبکه‌های اجتماعی
• تولید محتوای خبری در جریان مدیریت بحران‌های رسانه‌ای و هجمه‌های تبلیغی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *