پویش رسانه ای «توسعه برند داخلی» آغاز به کار کرد

پویش رسانه ای «توسعه برند داخلی» آغاز به کار کرد

پویش رسانه‌ای توسعه برند داخلی

به گزارش روابط عمومی شرکت امیدگستر؛ در راستای نامگذاری سال ۱۳۹۶ به نام سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال توسط مقام معظم رهبری، پیرو ماده ۸ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر در خصوص ایجاد و تقویت نشان (برند)های تجاری داخلی و همچنین بخشنامه ستاد اقتصاد مقاومتی و پیرو آن معاونت سرمایه‌گذاری و امور اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری، شرکت امیدگستر (وابسته به شرکت سرمایه‌گذاری آتیه‌صبا و صندوق بازنشستگی کشوری) طرح «پویش رسانه‌ای توسعه برند داخلی» را تدوین و اجرایی کرده است و از طریق سرمایه‌گذاری مشترک با برندها و شرکت‌های تولیدی و خدماتی به اجرا درآورده است.

این پویش تلاش دارد تا با حمایت از تولیدکنندگان و ارائه‌دهندگان خدمات داخل کشور از طریق سرمایه‌گذاری مشترک و کاهش هزینه‌های برندینگ، ضمن به‌وجود آوردن فضای رقابتی در بازار کسب‌وکار، زمینه توسعه برند ملی و ایرانی را از طریق فضای رسانه‌ای ایجاد کند.

 

درباره «پویش رسانه‌ای توسعه برند داخلی» بیشتر بدانید

(حمایت از تولیدکنندگان و ارائه‌دهندگان خدمات داخلی)

 

مقدمه

تولید محتوا در رسانه به اندازه تولید محصول در یک شرکت دارای اهمیت است. اگر به اهمیت این موضوع بیاندیشیم و دریابیم که برگ برنده یک رسانه برای اطلاع‌رسانی «تولید محتوای اختصاصی» است، آنگاه می‌توانیم جایگاه رسانه خود را ارتقاء دهیم. رسانه در دیدی گسترده، علاوه بر روزنامه، تلویزیون و وب‌سایت‌های خبری، می‌تواند یک فیلم سینمایی، آلبوم موسیقی، کاتالوگ‌های داخلی شرکت، بنرهای تجاری، تریبون‌های سخنرانی، کانال‌ها و صفحات اجتماعی و حتی بخشی از شایعات جامعه را نیز دربرگیرد اما برای بهره‌برداری از رسانه باید از تمام موارد یاد شده به عنوان فرم یاد کرد و تولید محتوا را خوراک این فرم‌ها برشمرد.

تصور دنیایی بدون واژه و خالی از محتوا، بی‌معنی است و فرم‌ها هر قدر هم زیبا باشند برای آراستن محتوا ایجاد شده‌اند و فرم به تنهایی فاقد معناست. این روزها نبض اقتصاد و کسب‌وکار در دست شرکت‌هایی است که با هوشمندی به تولید محتوا برای رسانه‌های خبری و تبلیغاتی خود می‌پردازند. این مسئله حتی از چشم ربات‌های موتور جست‌و‌جوگر گوگل نیز پنهان نمانده است و هنگام جست‌و‌جوی یک واژه، سایتی را به مخاطب معرفی می‌کند که برای نخستین بار مطلب مرتبط با آن واژه را منتشر کرده باشد.

 

رسانه

تمدن جدید با واژه‌ای به نام «رسانه» پیوند خورده است. اما رسانه چیست و چه می‌کند؟ رسانه در معنای عام و مفهوم کلی وسیله‌ای است که پیام یا مجموعه‌ای از افکار را منتقل می‌کند. اگر در گذشته‌ای نه‌چندان دور این وسایل و ابزار به مطبوعات و نشریات کاغذی و چاپی خلاصه می‌شد، امروز رسانه گستره‌ای از ابزار مدرن و فناوری‌های روزآمد را در برمی‌گیرد که نه تنها در جوامع محدود و محلی بلکه در سراسر جهان حوزه‌های مختلف را درنوردیده است. هر چند در همین زمان نیز نشریات چاپی همچنان کارکرد خود را دارند، اما فناوری‌های مبتنی بر امواج ماهواره و به طریق اولی اینترنت، کارکرد و تاثیرگذاری رسانه را آنچنان وسیع کرده‌اند که اگر روزی یکی از شهروندان هزاره جدید بدون استفاده از این ابزار روز را شب کند گویی شهروند این جهان نیست.

با این وجود رسانه به عنوان ابزاری قدرتمند همچون تیغی دولبه عمل می‌کند. هرچند ماهیت رسانه باید افزایش آگاهی و ترویج‌دهنده آزادی‌ها باشد اما استفاده غیرتخصصی، مغرضانه و ناآگاهانه از رسانه می‌تواند نتیجه‌ای کاملا عکس داشته باشد. به عبارت دیگر دانش رسانه و ارتباطات همچون دیگر حوزه‌های دانشی، تخصص و حرفه‌ای است که باید با نظر متخصصان و مشورت کارآزمودگان این حوزه به‌کار گرفته شود تا نتیجه مطلوب از آن حاصل شود. اگر استفاده‌های مغرضانه از رسانه را به‌کناری بگذاریم، در زمینه استفاده ناآگاهانه و غیرتخصصی از رسانه می‌توان مثال‌های فراوانی را یافت که رسانه به‌جای نقش تسهیل‌کننده و آگاهی‌بخش نقشی مخرب یافته است. این نقش مخرب رسانه در حوزه اقتصاد و کسب‌کار نیز قابل استناد است و همان‌گونه که استفاده هوشمندانه و تخصصی از ابزارهای رسانه‌ای باعث تعالی و توسعه کسب‌وکارها شده‌اند، در مقابل استفاده غیرتخصصی توانسته‌اند حتی یک برند را به ورطه نابودی بکشانند.

پویش رسانه‌ای توسعه برند داخلی چیست؟

شرکت خبری و سامانه اطلاع‌رسانی امیدگستر به عنوان تنها مجموعه تخصصی رسانه و ارتباطات صندوق بازنشستگی کشوری، به منظور حمایت از صنایع، خدمات، کالا و کسب‌وکار داخلی، با همکاری رسانه‌های مکتوب و اینترنتی فراگیر کشور، طرحی را با هدف تولید و انتشار محتوای اختصاصی برندها تدوین و به مرحله اجرا گذاشته است.

در این طرح کارشناسان و خبرنگاران شرکت امیدگستر با بررسی نیازها و اهداف یک سازمان یا شرکت نسبت به تولید خبر، گزارش و مصاحبه اختصاصی اقدام کرده و سپس در رسانه‌های منتخب منتشر می‌کنند.

مزایای طرح

  • هزینه بسیار پایین نسبت به تبلیغات رسانه‌ای متداول با توجه به سرمایه‌گذاری مشترک
  • سرانه بالای توزیع و نسبت دیده شدن بالا توسط مدیران، کارآفرینان و تصمیم‌سازان
  • قرار گرفتن در متن محتوای رسانه‌ها و درصد بالاتر دیده شدن در مقایسه با تبلیغات مرسوم تصویری
  • ارتباط با دایره مخاطبان بیشتر
  • کسب وجهه ممتاز برند به دلیل پرداخته شدن موضوع فعالیت در رسانه‌های رسمی
  • ارزش افزوده محتوای متنی نسبت به تبلیغات تصویری در رسانه‌های مکتوب و مجازی
  • خدمات تخصصی رسانه‌ای رایگان (تهیه خبر، عکاسی و ویرایش)
  • ایجاد ارتباط با خبرنگاران و اصحاب رسانه

 

شرح خدمات پویش رسانه‌ای توسعه برند داخلی

قیمت ها به «ریال» است

   توضیحات:

  • جدول بالا برای یک بار انتشار در نظر گرفته شده است؛ در صورت درخواست شرکت‌ها این خدمات امکان سه بار تجدید بر اساس جدول دارد. (از مرتبه چهارم قیمت با تعرفه عمومی محاسبه می‌شود)
  • زمان‌بندی تولید محتوا و زمان انتشار بر اساس توافق با مدیر یا نماینده تام‌الاختیار شرکت سفارش‌دهنده انجام می‌شود.